Aktiviteter
Introduktion
Grupper (0)
Inga grupper ännu.
Pinnade objekt
Senaste aktiviteter
  • Grud svarade på ämnet JIS-standard i Mek / renovering
    Skönt att höra att du har sett ljuset. Jag har stångat pannan blodig mot Vessel och deras Europakontor, nu senast för en månad sedan, eftersom de med en dåres envishet hävdar att JIS-standarden inte finns. Vad gör man när ett så stort världsomspännande företag har såna erbarmliga stolpskott anställda som hänvisar till katalogen, där enbart Phillips- och Pozidriv- standard finns att tillgå. Kampen fortsätter. Jag ger inte upp!
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud tackade användaren Per_W i inlägget, Cylindern sitter som berget
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Sedärja! Det är aldrig för sent för att ge upp (citat stulet från Ronny Eriksson)! Jag undrar: vad berodde problemet på; var det klistrad cylinderfotspackning eller klägg mellan pinnbultar och deras hål?
    MVH GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • När inget annat fungerat, vad sägs om att försöka gänga ur dragstängerna en och en med hjälp av kontramuttrar eller ännu hellre en pinnbultsurdragare av typen härdad excentrisk trissa som greppar från sidan? Chansen är liten, det inser jag, eftersom längden på dragstängerna gör att de reagerar som om de vore torsionsfjädrar. Denna längd minskas med hälften om pinnbultsurdragare används.

    MVH GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Hej Hasse! Jag har inga möjligheter att fotografiskt beskriva skillnaden mellan tre- och fyrbacksmunstycken, men du kan enkelt utröna utförandet av ditt befintliga munstycke genom att torka rent och räkna hur många backar där finns. Är de tre, så rekommenderar jag att du förpassar detta munstycke till skrotlådan. Skillnaden är så pass stor att professionella användare av smörjutrustning har hivat trebacksmunstycken på historiens skräphög. Att införskaffa ett ordentligt fyrbacksmunstycke innebär en investering på sisådär 70 kronor, men det är väl värda pengar om man inser fördelen med att fettet hamnar dit man tänkt sig och inte bredvid.
    Med Vänlig Hälsning,
    GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud tackade användaren Hasse i inlägget, Frambromsok CB 750 -81
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud skapade ett nytt inlägg i Allmänt
    För att få ur en fastsittande kolv utan brukande av onödigt våld har jag slaktat en banjoskruv och gängat den med M6 och försett den med en smörjnippel. Att sen pressa ur kolven med en fettspruta var en baggis. I samband med detta vill jag framhålla fördelen med att använda ett 4-backsmunstycke på sprutan, i stället för de tyvärr så allmänt förekommande 3-backsmunstyckena, för att undvika att hälften av fettet hamnar på sidan om.
    1. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud skapade ett nytt inlägg i Allmänt
    Jag har ett nytt intressant projekt på gång: en CB 750 F årsmodell 1981 som har stått i ett skjul i arton år, och svalorna som bebor samma fastighet har lämnat sina exkrementer i ett tjockt lager över hela härligheten. Tätningarna i framgaffeln måste bytas, och om man beger sig in i den rosenskimrande fantasivärld som författarna till Clymers och Haynes handböcker verkar befinna sig i får man veta att det bara är att bända ur dem med en skruvmejsel. Verkligheten är annorlunda, så jag har modifierat en tvåarmad kloavdragare inhandlad på Biltema, artikelnummer 191124, som tillsammans med en kombination av en lång M10-skruv, gängad stång, skarvmutter och en plastplugg för att centrera arrangemanget, var nödvändig för att få ur tätningarna ifråga.
    1. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Denna text har tagits bort pga olämpligt språkbruk.
    Peter Thornström Webbmaster.
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Så småningom segrade förnuftet över dumsnålheten. Dynan levererades till Kalles Bilsadelmakeri i Örebro, och den avhämtades för ett par dagar sedan. Jag kan inte annat göra än att ge tummen upp för ett gediget hantverk. Rekommenderas härmed. Avigsidan för de detaljtrogna nördarna är att denna dyna inte uppvisar de karakteristiska inpräglingarna, som ju de facto var orsakerna till klädselns förstörelse. Funktionalitet får gå före autenticitet i detta fall. Motorcykeln kommer att köras, utan risk för att bli blöt i aschelet!!!
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
Ingen aktivitet här ännu.
Unable to load tooltip content.