Forum

file Cylindern sitter som berget

Mer
08 maj 2018 10:18 #908 av Crille M
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Någon som har bra tips på hur jag får av cylindern från vevhuset (CB 500 four)? Det sitter som fastvuxet! Har försökt knaka med gummiklubba och även bända med skruvmejsel (i de två spåren avsedda för ändamålet vid cylinderfoten, men utan minsta resultat. Hjälp mottages tacksamt!

/Crille

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
10 maj 2018 17:55 #909 av Hasse
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Testa med att hälla diesel som får rinna ner mellan kolv/cylinder. Låt verka några dagar.

Mer
10 maj 2018 19:07 #910 av Crille M
Tack, jag ska testa det!

Mer
12 maj 2018 08:13 #912 av Riklund50
Det är nog pillbultarna och cylindern som sitter fast inte kolvarna prov att smörja pinn bult hålen så
den rinner ner olja mellan cylindern bultar,

Mer
12 maj 2018 22:24 #913 av Crille M
Tack! Det är som du skriver inte kolvarna som sitter, de rör sig fint när jag drar runt axeln. Har provat att droppa diesel i pinnbultarnas hål idag så jag ger det ett par dagar och hoppas på resultat.

Mer
30 maj 2018 16:51 #928 av Crille M
Hej igen!

Nu har jag testat med både diesel och motorolja i såväl hålen för pinbultarna samt mellan kolv och cylider. Vid båda tillfällena har det fått ligga till sig några dagar, men tyvärr helt utan resultat. Bänder, knackar och lyfter så mycket jag vågar men cylindern vill fortfarande inte röra sig en millimeter. Börjar bli smått desperat nu... Vad mer kan jag göra utan att riskera förstöra cylindern eller vevhuset på kuppen?!

Sidan laddades på: 0.628 sekunder