Hej, hur ser reglerna ut vad gäller besiktning mm av mc utrustad med strålkastare för vänstertrafik?
Skaffade för ett tag sen en andrahoj för offroad, en transalp från tidigt 00-tal. Tyvärr var den så rolig att köra offroad att jag la kull den o (långsamt) kasade in i ett träd o kraschade strålkastaren. I alla fall, allt gick väl annars men till min fråga:
Det är ganska svårt att få tag i delar men fick till slut fatt i en strålkastare från en mcskrot i Holland. Tyvärr visade det sig efter en massa demontering o montering att den antagligen kommer från en mc från England o ljusbilden är assymetrisk på fel håll. Min farhåga är ju vad besiktningen kommer att säga om detta? Nån som har erfarenheter/tips? Har läst om att det i vissa fall kan räcka att tejpa lyktan så ljusbilden blir symmetrisk?
Kan inte hitta något regelverk kring vad som gäller o är tacksam för tips
Mvh Ronny
Tack, ska testa med gängtejp. Gjorde faktiskt ett försök med lite gammalt hederligt rörmokar-lin men det funkade inte. Var nog lite väl försiktig för att inte riskera att få in linet i motorn
Hej alla! Jag har ett litet irriterande problem med att min CB750c -81 vill läcka lite olja runt oljepluggen.
Det är absolut inga mängder, när den står i garaget kommer det säkert inte mer än ett par droppar i veckan eller så. Något mer då den körs, framförallt blir det lite kladdigt på undersidan av oljetråget men har inte märkt det som mätbar oljeförbrukning. Jag har testat med färsk kopparpackning och även ny oljeplugg med ungefär samma resultat; då det är nyskruvat med ny plugg eller packning så är det helt torrt men efter motorn varmkörts så återkommer problemet. Har uteslutit att det kommer fråna andra packningar utan det är exakt runt oljepluggen det uppstår. Är det kanske gängan i godset som gett sig ?
Tacksam för ideer och förslag! Vill helst inte byta hela oljetråget.
/Ronny