Forum
  Logga in   Registrering

file Diverse

Mer
25 apr 2016 14:02 #414 av JD
Diverse skapades av JD
Hej alla
Har den gamla CHCS-sidan bytt adress? Jag kommer nämligen inte in via: www.classichonda.nu

Förresten så fick jag frågan "varför jag numera inte skriver på hemsidan" av min närmaste CHCS-kamrat. Och eftersom min nuvarande Acer laptop, som jag tror är från 2001, har "segnat" till sig ordentligt det senaste året...

Samt att vår nya hemsida verkar "tyngre" än den gamla, tar det mig evigheter att navigera runt på den nya sidan. Men det gäller inte endast CHCS-sidan, utan även andra sidor som jag kontinuerligt besöker, då jag ofta får upp rutan: "Följande sida svarar inte", samt, "Vill du stänga eller vänta".

Det fungerar oftast mycket bättre med exempelvis Hotmail eller Tradera, än med nya CHCS-sidan. Därför misstänker jag att denna är väldigt "tung" som man sa förr i tiden. Nej det går inte att trimma arbetsminnet, (montera ytterligare kort) Doktor Gehander har konstaterat detta.

Men om någon av er har andra tips eller idéer, tveka inte att meddela mig dessa. oavsett, en 4, 5, 6 år gammal laptop hade kanske gjort susen. Någon som vet någon som har?

Mvh
J.D.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
26 apr 2016 08:17 #415 av Peter T
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej JD.
Den gamla hemsidan är temporärt nere pga en missad betalning av aktuell domän.
Vi jobbar på att ordna detta.
Peter T.

Mer
26 apr 2016 09:49 #416 av HansM
Hej JD
Du är saknad i detta forum, jag saknar bl.a. tråden "Allt annat än Honda" som inte kommit igång än.
Tyvärr har jag ingen universallösning på ditt datorproblem men jag hoppas du får tag på en dator så du kan börja med dina inlägg igen.

Hans M

Mer
27 apr 2016 10:53 - 27 apr 2016 21:08 #419 av JD
Hallå igen...

Jaha, hoppas det löser sig med den gamla CHCS-sidan, jag erinrar nämligen mig att jag även försökte gå in för typ tre, fyra veckor sedan, men trodde då att det var ett tillfälligt fel. Nog om det.

Och Hans M (tack förresten) vad gäller seg dator så kan det ta ytterligare någon eller i värsta fall några månader tills detta är löst... Oavsett så kommer jag nog inte att terra er i samma utsträckning med "Allt annat, men även Honda"-inlägg.

Nämligen, jag har under de senaste dagarna (genom en nyare bekantskap) blivit ombedd och även tackat ja till två olika skrivuppdrag. Båda gällande just "min tids musik", var av det ena, vilket gäller en bok om "musikscenen" i Kristianstad från tidigt 60-tal och några årtionden framåt. Som tur är kommer jag då att arbeta med en lokal enastående författare, redaktör och tidningsmakare. Samt det andra vilket jag bestämmer helt över själv och som ingår i ovan nämnda tidningsmakeri. Visst låter det spännande!?

Ja och så måste jag naturligtvis försöka att fortsätta med min andra och ytterst angelägna skrivhobby. D.v.s. att terrorisera riksdagens politiker och makthavare inom media.
:woohoo: Eller :evil:
Och därtill är det nästan ett heltidsjobb att vara inskriven på AF som arbetssökande.

Mvh
J.D.
Last edit: 27 apr 2016 21:08 by JD.

Sidan laddades på: 0.329 sekunder