Forum
  Logga in   Registrering

file Dubbla bromsskivor CB750 K7

Mer
05 jan 2016 12:15 #216 av Jc737
Hej på er alla,
På gamla forumet fick jag hjälp med info angående eker fälgar till min CB 750 K7, dessa är nu införskaffade och en renovering / ombyggnad med ett café stuk är påbörjad. Nu är inte tanken dra fram vinkelslipen utan göra förändringar så att det går att återställa hojen till original på ett par dagar, Café light kan man kanske kalla det.
Tänkte börja med framgaffel renovering och byte av styrlager och kom då på tanken att ha dubbla skivor fram. Efter en stunds sökande på gamla forumet hittade jag massa bra info angående detta. Jag undrar om nån av er som var inblandade i den tråden ( V Johansson, K-J Franzén,B Nordgren och B Wikander) eller nån annan kan hjälpa mig med info om det blev mycket bättre eller är det ogjort arbete ?
Om bättre:
Vilken lösning som blev bäst.
Samt vad delen för hastighets mätaren som kunde köpas i Tyskland kallas.
Vilket märke av skivor köper man och är centrum delen på den högra annorlunda.
Blev det någon artikel i club tidningen nån gång?
Bifogar några bilder på skelettet samt mina gaffelben.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
05 jan 2016 12:18 #217 av Jc737
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Fick inte in bilderna :unsure: får väl prova senare.

Mer
15 jan 2016 21:45 #245 av Larwis
Tjena,
Nu är jag ingen expert på detta område men har samma funderingar. Detta har jag kommit fram till,
förutsätter att du har original gaffelben, höger ok, höger okhållare och en bromsskiva samt nya längre skruv, hastighetsdrivning från en cb550. Sen får du shimsa in höger okhållare för det skiljer tydligen litegrann på fästena mellan höger och vänster ben.
Många byter huvudcylinder till en från goldwing för att få mer tryck och en del säger att det inte behövs.
På sohc/4 forumet finns det bilder och tips och trix. Effektivt eller inte vet jag inte, jag har lagt mitt projekt på is för det ser lite klumpigt ut tycker jag.

Mer
17 jan 2016 21:43 #251 av Jc737
Hej och tack för ditt svar, får väl försöka skaffa fram saknade delar inför nästa höst och vinter. Måste nog komma vidare och börja få ihop hojen och sen titta vidare. Har sett det som finns på gamla forumet och det va skönt att få koll på vad som behövs till hastighets drivningen. Hoppas att kunna hämta mina styrlager och få i dom denna vecka. Än en gång tack för svaret.
Med vänlig hälsning, Jens

Sidan laddades på: 0.315 sekunder