Forum
  Logga in   Registrering

file Bromsproblem

Mer
18 jan 2016 15:03 #252 av DAGGE001
Bromsproblem skapades av DAGGE001
Hej jag behöver er hjälp
Frambromsar går ej i retur.
Jag har renoverat bromskalippern, nya stålomspunna bromsslangar, ny huvudbromscylinder luftat nogrant men fortfarande ligger bromsarna på kraftigt
Vad gör jag för fel!!!

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
19 jan 2016 21:52 #253 av Larwis
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej,
Om du har en cb750, har du spänt på justerskruven till oket för hårt? Finns ju en skruv med en fjäder på, om du skruvar den för tight så släpper inte bromsen som det ska.

Mer
31 jan 2016 18:58 #281 av Thord L
Det kan var som Larwis säger att oket är lite feljusterat men det kan även bero på att huvudcylindern inte släpper trycket. Om bromsen släpper efter att du låtit hojen stå en stund så finns felet med största sannolikhet i huvudcylindern. Försök även med att trycka tillbaka kolven manuellt. Titta sedan noga på kolven när du bromsar - kolven i oket ska tryckas ut men åka tillbaka något när du släpper bromshandtaget. Det som gör att kolven går tillbaka när bromstrycket minskar är tätningsringen. Om den inte får plats i sitt spår så går kolven för tungt och fastnar ofta i sitt ytterläge istället för att glida tillbaka. En viktig sak att kontrollera i huvudcylindern är att retur ledningshålet inte är igensatt. Om du rör ytterst lätt på bromshandtaget med öppen cylinderkopp så ska du kunna se små bubblor från botten av koppen. Du måste dock vara mycket försiktig så att du inte får bromsvätska på lacken när du testar.

Mer
31 jan 2016 23:06 #284 av Johan
Om det är så att bromsen inte släpper efter att du kört en stund, kolla luftning/expansionshål i huvudcylindern.

Sidan laddades på: 0.307 sekunder