Forum
  Logga in   Registrering

file JIS-standard

Mer
03 maj 2016 14:43 - 03 maj 2016 15:04 #434 av Grud
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jag har just talat med Anna Jönsson, VD och säljare på Normek, som är svensk agent för VESSEL. Det verkar som om efterfrågan på JIS inte varit så värst våldsam hittills, så inget finns hemma på hyllan. Eftersom det är verktygsmässa på gång på Elmia hade hon inte tid att slänga käft med mig i detta ärende. Vad vi kan göra så här långt är att bombardera Normek med förfrågningar, så kanske saker börjar hända, men efter mässan, vill säga. Epostadressen hittar ni på Normeks hemsida. Den är spamskyddad, så det går inte att skriva den här.

Jag köpte min sats av Tom Christensen. Jag vet inte hur många han har kvar.
Last edit: 03 maj 2016 15:04 by Grud.
Följande användare sa tack: perarnefransson@hotmail.com

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
07 maj 2016 16:54 #437 av Grud
Jag fick just för mig att ta fram verktygspåsen ur min Subba, jag menar Subaru, och där hittade jag en JIS-2-mejsel. :whistle: Inte mycket att ha när förgasarna ska åtgärdas, men bättre än inget.
Är det förresten någon som har kommit över en trettio år gammal hoj som har alla originalverktyg kvar?

Mer
09 maj 2016 09:40 #438 av Leif K
Hej, jag har ett 40 år gammalt verktygssats till en GL 1000 LTD, nytt och oanvänt i sitt läderfodral.
mvh Leif Karlsson

Mer
09 maj 2016 10:20 - 09 maj 2016 18:27 #439 av Grud
Jag får gratulera. Du tillhör en minoritet. Och läder till och med... Det var tider, det!
Last edit: 09 maj 2016 18:27 by Grud.

Mer
09 maj 2016 15:57 #440 av perarnefransson@hotmail.com
Fodral i läder wow! Till min 1975 GL1000 är fodralet i äkta plast.

Mer
19 sep 2018 17:54 #975 av perarnefransson@hotmail.com
Nu äntligen har jag fått tag i JIS bits. Köpte från USA (Rev limiter.) Så nu så fungerar det betydligt bättre än med Phillips mejslar.
Det verkar som om de flesta som mekar japanskt använder Philipps mejslar, helt fel, det är ju som att be om att få skruvarna förstörda!

Sidan laddades på: 0.336 sekunder