Forum
  Logga in   Registrering

file Handbromsproblem GL1000

Mer
13 mar 2017 11:19 #669 av desperado
Hej, håller på att fixa till en Gold Wing -77:a, har problem med handbromsen. Huvudcylindern vid handtaget släpper inte tillbaka trycket, släpper jag på slangen vid styret så släpper det så det är inte oken Som jag haft isär och rengjort). Jag har också haft isär huvudcylindern och gjort rent. Från vätskebehållaren och ner i cylindern kan jag bara se ett hål, ska det inte vara två? Om jag behöver renoveringssats till huvudcylindern, var får jag tag i det enklast/billigast? Likaså kamrem, var hittar jag enklast/billigast? Har kört fast fullständigt på bromsen, hjälp mig... :-D

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
14 mar 2017 08:37 #671 av Riklund50
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jak hade ett liknade problem då var det stopp i en bromsslang så länge slangen var monterad
släppte inte trycket när jag lossnade den gick trycket ur!
Följande användare sa tack: desperado

Mer
14 mar 2017 20:20 #672 av Grud
Alla bromsslangar, oavsett om de finns på hojar eller i bilar, tenderar att svälla invärtes. Då inträffar fenomenet att när man applicerar tryck via handtaget eller pedalen kniper beläggen om skivan, men kolvpackningen klarar inte att dra kolven tillbaka, på grund av motståndet i slangen. Det allmänna rådet: BYT SLANGAR!!!
Följande användare sa tack: desperado

Mer
14 mar 2017 21:36 #673 av desperado
Känner till fenomenet med slangar som sväller invändigt men trodde inte det kunde vara det eftersom trycket släpper när jag lossar slangen uppe vid handtaget. Men ska prova och byta slangar så får vi se.. Tack för tips iaf. :-)

Mer
14 mar 2017 21:48 - 14 mar 2017 22:03 #674 av Grud
Vid närmare eftertanke sköt jag nog från höften när jag skickade mitt förra inlägg. När jag hölls med min kära gamla Yamaha XS 850 (det här är väl som att svära i kyrkan, men wtf) fanns där i huvudcylinderns behållare två hål som kommunicerade med resten, det ena cirka två millimeter i diameter, och det andra var så litet att det var svårt att se överhuvudtaget, och det var just detta som tenderade att sätta igen sig. Jag använde en 0,25 mm gitarrsträng (av stål, om det ska behöva påpekas) för att perka hål i geggan. Samma här???
Last edit: 14 mar 2017 22:03 by Grud.

Mer
14 mar 2017 22:16 #675 av desperado
Detta med 2 hål var en tanke jag hade, ska undersöka noggrannare..

Sidan laddades på: 0.328 sekunder