Forum
  Logga in   Registrering

question-circle GL1100 gasar själv ??

Mer
04 maj 2017 15:51 #708 av GL1100
Hej !!

Har en -81 GL1100
När jag startar den, går den som den ska på tomgången, men när jag gasar lite-då varvar den upp till 3000 varv av sig själv !!
När jag kör, och släpper gasen så går inte tomgången ner på en gång !!
Har renoverat förgasarna, synkat dom efter konstens alla regler, flera gånger, men ingen skillnad.
Sprutat startgas runt förgasarna, ingenting som läker.
Inga gasvajrar som kärvar.
Är lite lätt gråhårig nu !!

Någon som har varit med om detta ??
Tips ??

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
07 maj 2017 19:50 #715 av Peter T
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej.

Spännande läge :-).

Har inger bra svar mer än att en fd medlem (Leif Molin i Hässleholm) hade ett liknade problem när ha byggde om sin GL1000 till Café. Har för mig att han pratade om choken.

Googla lite och slå honom en signal, trevlig kille.

Peter Thornström.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
08 maj 2017 19:36 #719 av GL1100
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hejsan !!
Tack för svar !!
Har kollat choken så den funkar som den ska !!
Måste ta mig i kragen och plocka ner förgasarna igen, mysko.
Träffade en snubbe som va lärling på jobbet förra året.
Han hade en Winge han med som va lika som min, han va oxo gråhårig.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
11 maj 2017 06:15 #725 av Taxfree
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Kan det vara trottlarna som kärvar? De måste löpa alldeles friktionsfritt,
ett tips är att använda en mässingborste avsedd för vapenvård för att få rent i mässingstyrningen.
Trottlarna får inte förväxlas utan ska alltid sitta ihop med sitt hus.
Sök på nätet efter fler tips om hur du får dem att gå fint, men använd inte Autosol eller liknande
det sliter för mycket, tror jag använde aluminiumfolie när jag renoverade mina.
Janne Holm

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
11 maj 2017 18:36 #726 av GL1100
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej !!
Ok, ska kolla hur det är ställt med ytan på trottlarna !!
Är dom kalibrerade på nåt sätt när man inte kan flytta dom emellan ??

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
12 maj 2017 01:36 #727 av Grud
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Howdy.

Här gäller det alltså förgasare av typ Keihin VB, som också finns på DOHC radfyrorna samt senare års CB 650. En del av dessa, och även dina, förmodar jag, är utrustade med "air cut valves", ventiler som gör bränsleblandningen fetare vid nervarvning för undvikande av avgassmällar. Dessa ventiler kan helt enkelt bortkopplas, eller stelopereras om man så vill, eftersom de egentligen är onödiga och utgör en felkälla om de upphör att fungera som det var tänkt, på grund av kärvande mekanism eller perforerat membran. Jag har ingen erfarenhet av detta, jag bara hänvisar till vad Mike Nixon har skrivit om saken på "The Motorcycle Project". Det kanske vore värt ett försök i ditt fall? Operationen är tämligen enkel att utföra, det behöver man inte vara kirurg för att klara av.

MVH GG

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.335 sekunder